Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Vi mår bättre

Av Erica - 15 mars 2010 13:24

Hej kära läsare!

Hur mår ni? - Nu med alla vår-förkylningar som smittar av sig nästan överallt.

Vi mår iaf bättre, Neo har sovit 2 nätter i rad och har bara lite hosta som retas med honom men det är inte så att han behöver ngn hostmedicin längre, skönt! Jag mår också bättre, inte ont i halsen och inte alls lika täppt som förut, så det är skönt, är bara lite hes men det går ;D hehe.


Idag blir det ingen öppna förskolan för oss, jag ska säga att jag orka faktiskt inte det eftersom vi har varit sjuka, så vi hoppa det idag! Imorgon kanske jag och Neo ska iväg med Erika och hennes barn till en annan ung mamma, ska ringa Erika ikväll och prata lite med henne. Tänkte även fråga henne om dom vill käka lite god mat i helgen och umgås, så vi får se vad dom känner för :)


Igår fyllde Neo's kära gammelmorfar (Min morfar) hela 60 år, så vi var på kalas och han fick en fotoram med ett kort på oss 3 i, vi har beställt en sak till honom som kommer i veckan antar jag, så mer blir det till honom :) Grattis i efterskott morfar <3


Som jag skrivit innan i bloggen så går jag på pencilin nu mot min tand-inflammation, och ush jag hatar att ta pencilin.. blä! "Bara" typ 9 dagar kvar tills jag slipper den (förhoppningsvis). Min mamma är ute och går med Neo, han älskar att ute ju, å mamma ville också ut en runda så hon tog med sig honom, jag tänkte blogga klart och sedan pyssla med lite annat innan dom kommer in igen :)


En fråga till Mammor:

Hur kom ni fram till era barns namn? / vart hittade ni namnen?

tycker ni har så fina namn på era barn, alla mammabloggar som jag läser nämnligen :D

 
 
frida- mamma till vincent +gravid

frida- mamma till vincent +gravid

15 mars 2010 13:36

hehe du vet hur vi kom på namnet vincent,
men vad den andra ska heta vet vi faktiskt inte än :P,
Så har du förslag så skriv gärna dem :D

http://vincentsmamma.blogg.se

 
Jennie - mamma till Oliver ♥

Jennie - mamma till Oliver ♥

16 mars 2010 20:03

Hade en kille på dagis när jag prao i ettan av gymnasiet som hette Oliver, det var då jag började tycka om det namnet. Sen satte jag bara ett Kim före Oliver så det blev Kim Oliver, jag var lite kär i dubbelnamn för det lät så prinsaktigt på någe vis. Men nu så heter han Kim i förnman osså heter han Oliver i andranamn o det är även tilltalsnamnet då :) sen så kändes det ju även som att det var en liten oliver i magen så jag kallade alltid magen för Kim Oliver, vilket min familj oxå gjorde :)
Hur kom du o Simon fram till Neo?

http://jennieocholiver.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 28 april 2010 09:46

http://mammatillneo.blogspot.com om ni vill läsa mitt bloggande så är det denna länken som gäller :) kram på er <3 ...

Av Erica - 5 april 2010 15:23

Glad påsk allihopa, som var typ i förgår eller nåt? haha.   Påskafton spenderades iallafall med Erika, Jimmy och deras två pojkar, det var jätte trevligt, snackade, åt god mat och busade med småttingarna såklart, vi var även en runda i staden i l...

Av Erica - 18 mars 2010 12:27

Igår kom Erika och barnen hit vid 12-tiden, vi gick och handlade, gjorde persiko paj och hade allmänt trevligt, barnen busade och hade så skoj, det är kul att se :) hihi. Sedan kom Jimmy hit efter skolan och det blev mat på schemat - baby soppa, som ...

Av Erica - 16 mars 2010 10:17


  

Av Erica - 16 mars 2010 10:09

Hej folket. Vi har varit ute på promenad för en stund sedan, gick till affären och handlade, Neo såg väldigt trött ut så jag gick och la honom och han somnade nästan med en gång. Tror att han blir lite tröttare av sin förkylning som spökar i kroppe...

Ovido - Quiz & Flashcards